
Vzducháč mýtus, pověra či averze?
Tak jak bylo již dříve řečeno klasikem. Do vzduchu vzduch do vody voda. Co je tím myšleno? Snad asi jediné, jak motorový člun, tak i letadlo potřebuje poměrně velký výkon, aby se pohybovalo ve svém sobě daném prostředí trošičku kultivovaně. Proč tedy nenechat vodu raději na zemi a ve vzduchu si vychutnat klidnou modrou oblohu. Valná část obav patrně vznikla především díky ne přímo ideálně zvládnutým montážím vzduchem chlazených motorů.

Trocha z historie
Je prima, když začneme procházet to, co naši českoslovenští konstruktéři měli na svých rýsovacích prknech a to co šikovné české ruce dokázaly vyrobit. Nemusíme zrovna zmiňovat na svou dobu geniální konstrukce motorů jako byl třeba hvězdicový motor Walter NZ70 a spousta jiných, ale podívejme se do jiné branže, ve které vlastně mimoděk vznikla koncepce motoru.

Něco o motorech
Příznivci motorů s vrtulí na klice dlouho čekali na vtřikovaný motor, který by měl příznivý poměr výkonu a hmotnosti. Firmě UL Power se poařilo uvést na celosvětový trh ucelenou řadu motorů, které tyto požadavky splňují. UL Power uvedl na trh novou řadu šestiválcových motorů.

UL Power letecké motory
ULPower Aero Engines vyrábí motory pro převážné užití v LSA letounech. Jsou vyráběny ve vysokém standardu s elektronickým zapalováním a vícebodovým vstřikováním (FADEC). Konstrukce těchto motorů je založena filosofii kde jde o spolehlivost, nízkou hmotnost, vynikající výkon, přímý pohon vrtule a moderní, osvědčené technologie.
ULPower
Motory UL Power

UL260i (iS)

UL350i (iS)
Obrázek UL350iS černé ventilové deklíky, vyšší komprese a tím i výkon.

UL390i (iS)

UL520i (iS)
Pro piloty, kteří chtějí na obloze vyniknout.