
Něco o motorech
Příznivci motorů s vrtulí na klice dlouho čekali na vtřikovaný motor, který by měl příznivý poměr výkonu a hmotnosti. Firmě UL Power se poařilo uvést na celosvětový trh ucelenou řadu motorů, které tyto požadavky splňují. UL Power uvedl na trh novou řadu šestiválcových motorů.
Tyto motory jsou aktuálně k dispozici ve dvou základních modelech UL390i a UL520i a výkonově dosahují od 140/160 hp do 180/200 hp. Motory prošly testováním na motorové brzdě, kde proběhly potřebné potřebné výkonové a životnostní zkoušky. Poprvé byl šestiválec představen na AERO Friedrichshafen v roce 2010. V té době, se jednalo především o zjištění reakce veřejnosti na tento typ motoru. Reakce byla natolik uspokojivá, že předčila představy firmy UL POWER a padlo rozhodnutí investovat nemalé peníze a pokračovat v dalším vývoji motorů. První šestiválcový motor se dostal na dymamometr začátkem roku 2011. Během začátku další výstavy AERO Friedrichshafen již prodala firma UL Power několik těchto motorů, které dnes již úspěšně létají zastavěné v letounechVzhledem k excelentnímu poměru hmotnosti a výkonu motoru se dají předpokládat instalace těchto šestiválců ve vícemístných letounech.Všechny čtyř a šestiválcové motory UL Power jsou téměř totožné a jsou modulárně postaveny na vrtání 105,6 mm, a zdvihu buď 74 nebo 100 milimetrů. Rozdíly ve výkonech jsou pak dány rozdílným kompresním poměrem, a použitým palivem. Tento výkonový rozdíl dělá až 20hp u největšího z motorů. Motory s nižší kompresí je možné provozovat na normální automobilový benzín o oktanovém čísle 95, motory s vyšší kompresí doporučujeme vzhledem k obsahu lihu provozovat výhradně na letecký benzín Avgas 100LL. Obdobně je to i s použitým olejem pro motor. Jako nejlepší se výrobci osvědčil olej pro závodní využití ve vzduchem chlazených čtyřtaktních motorech, olej Motul 300V 15W50. Jeho výhodou je jeho mazací schopnost i na krátkodobě přehřátých částech motoru.