­

Trocha z historie

Je prima, když začneme procházet to, co naši českoslovenští konstruktéři měli na svých rýsovacích prknech a to co šikovné české ruce dokázaly vyrobit. Nemusíme zrovna zmiňovat na svou dobu geniální konstrukce motorů jako byl třeba hvězdicový motor Walter NZ70 a spousta jiných, ale podívejme se do jiné branže, ve které vlastně mimoděk vznikla koncepce motoru.

 Je to třeba motor Tatra 30. Motor v uspořádání boxer s rozvodem OHV a zdvihovým objemem 1680ccm. Výkon nic moc, ale koncepce,...
Podíváme-li se dále najdeme opět něco velmi, ale velmi podobného ve vozech Kubelwagen a už je to jen krůček ke známým motorům VW a Porsche. To se samozřejmě nebudeme dívat na shodné rysy motorů ani karoserií vozů Tatra a legendárního Brouka. Nakonec přes různé konverze a inovace motorů skončíme dnes u motorů UL Power. A to jsem vynechal kapitolu motorů Jabiru, Subaru a dalších, které se vklínily do této motorkářské líhně také. Položme si otázku, zda dík tomuto vývoji je nezbytně nutné se v dnešní době, kdy se píše rok 2013, znovu a znovu se pokoušet o předělání motoru z automobilu do letadla, když tuto práci historicky vzato udělalo před námi mnoho konstruktérů?

Dnes mnozí příznivci vysokootáčkových šestnáctiventilových turbomotorů konstruovaných pro automobil jdou sveřepě za svým cílem znovu a znovu vyvíjet do letounu motor s převodovkou. Avšak někteří znalci tíhnou zpět k nízkootáčkovým motorům s vrtulí na klice. K motorům, které člověk za desetiletí jejich technického vývoje jednoduše nazval leteckými motory,...

ULPower

Jednoduše nejlepší motor pro vaše letadlo! Více výkonu - méně váhy!

 

Motory UL Power

UL260i (iS) 

UL 260 je všestranný motor s působivým poměrem výkonu k hmotnosti (72,3kg). Díky svým kompaktním rozměrům jej lze snadno nainstalovat do jednomístných a dvoumístnych UL letadel

 

UL350i (iS)

Díky mírně větší konstrukci (+8 cm širší v porovnání s UL260i), se podařilo zvýšit výkon až na 130 hp. UL350IHPS, je určen pro vrtulníky a vírníky.

Obrázek UL350iS černé ventilové deklíky, vyšší komprese a tím i výkon.

 

UL390i (iS)

O dva válce větší dvěstěšedesátka nabízí vysoký výkon 6-ti válců i přes nízkou hmotnost zástavby. Motor nabízí krásných 120hp trvalého výkonu na obyčejný automobilový benzín.

 

UL520i (iS)

Výkonná UL520 série je ideální nízkou hmotností a výkonem až 200hp. Ideální pro 4-sedadlové Experimentály a rychlé stroje.
Pro piloty, kteří chtějí na obloze vyniknout.

 

 

 

­